14/12/2018-31/03/2019: Exposició El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950

Per | 18/12/2018

+ info: barcelona.cat

L’exposició fa un recorregut, des del final del segle XIX fins a mitjan segle XX, per la publicitat comercial gràfica dedicada especialment a la difusió de productes d’ús quotidià: alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac, maquinària….Més enllà dels populars cartells de paper, com la mostra posa de relleu, la publicitat adoptà altres suports com van ser la llauna, el cartró i la rajola ceràmica. Aquest fet va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o en les parets de les façanes.

Cartells bidimensionals de llauna i cartró i, fins i tot peces tridimensionals de gran format en el cas del cartró, funcionaven com a reclam potent a l’entrada dels establiments, sovint amb figures retallades de mida real que esdevingueren icones populars del seu temps. La finalitat era propagar les qualitats i els avantatges dels productes, sobretot posant en relleu el nom del fabricant, que en un esforç per posicionar-se en el mercat començava a utilitzar el disseny per crear una imatge de marca atractiva.