El CAC insta la CCMA a obrir una reflexió sobre la publicitat comercial feta pels seus professionals

Per | 07/12/2018

+ info: CAC

El Ple del CAC, en sessió tinguda el 21 de novembre, va aprovar un acord en què insta la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a obrir una reflexió sobre la publicitat feta pels seus professionals, amb vista a trobar unes normes de conducta que siguin aplicables a tots els programes que inclouen continguts informatius, com ara els magazins.

El CAC ha actuat arran de la presentació de diverses queixes sobre la presència en comunicacions comercials de professionals dels mitjans de la CCMA que ajuden a configurar-ne la imatge pública. L’argumentació de les queixes, majoritàriament, gira entorn de dues qüestions: la confusió que pot generar a les persones teleespectadores que professionals de la comunicació que són vistos com a referents d’opinió o d’informació apareguin fent prescripcions sobre marques comercials; i l’associació del prestador de serveis de comunicació audiovisual públic a marques comercials concretes mitjançant la imatge dels seus professionals.