Educació mediàtica a l’aula

Per | 07/12/2018

+ info: ARA

“Quins elements ens poden ajudar a identificar notícies falses?”, pregunta Ramon Breu, professor de l’Escola Solc, al grup d’alumnes de segon d’ESO que avui treballa les fake news a classe. Aixequen la mà: si veiem que darrere la publicació no hi ha mitjans seriosos, si venen de pàgines web desconegudes o no hi ha periodistes que n’avalin l’autoria, si sembla que hi hagi interessos creats al seu voltant… Les respostes són variades i encertades. Alguns fins i tot s’atreveixen a exposar casos que coneixen de mitjans que han compartit informacions que després han hagut de rectificar perquè no s’havien contrastat prèviament. Aquest exercici de reflexió s’emmarca en el projecte eduCAC, una iniciativa del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) per posar en marxa l’alfabetització mediàtica als centres educatius i que compta amb la col·laboració del Col·legi de Periodistes de Catalunya, el departament d’Ensenyament, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Fundació Bancària La Caixa.