2018, any de canvis en la indústria de la informació

Per | 27/07/2018

+ info: Comunicació 21

Nic Newman ha publicat un exhaustiu informe per al Reuters Institute que titula Digital News Report. L’informe analitza amb optimisme les tendències dels mitjans i la tecnologia que configuraran la indústria de la informació aquest 2018. Newman prediu que serà un any crític per a la relació entre editors i plataformes, ja que empreses com Google i Facebook lluiten contra una creixent crisi sobre el seu impacte en la societat i sobre el periodisme. Ens avança els canvis que sustenta, amb bons arguments.

Per una banda, raona que els models de negoci de notícies s’estan desplaçant de la publicitat cap a la subscripció i altres formes de pagament del lector, però també anticipa que 2018 veurà un enfocament renovat en les dades, ja que la capacitat de recopilar, processar i utilitzar-les efectivament demostra un diferenciador clau. Tal fet portarà a l’empatia: les empreses de mitjans de comunicació estaran movent els clients de manera “anònima a coneguda” perquè puguin desenvolupar relacions més fidels i preparar-se per una era de serveis més personalitzats. “L’era de la Intel·ligència Artificial proporcionarà noves oportunitats per a la creativitat i l’eficiència, però també per a una major informació i manipulació incorrecta”, escriu Newman.