Julià Guillamon (2018): Els mitjons Molfort’s i la publicitat racional. Diputació de Barcelona

Per | 13/07/2018

+ info: ARA

El pavelló que Molfort’s va tenir a l’Exposició Internacional del 1929 era espectacular: el públic fins i tot entrava per la immensa M inicial. Entre altres invents insòlits també van patrocinar una carrossa de carnaval, van tenir un camallarg fent xous pels pobles, un cotxe anunci corrent la Volta Ciclista a Catalunya, auques en revistes com El Be Negre, Xut! i Patufet dibuixades per Junceda, Opisso i Ramon Calsina. Tot plegat formava part de la brutal campanya d’una marca de mitjons fundada només dos anys abans a Mataró i que durant una dècada revolucionaria la publicitat a l’Estat.

Molfort’s era un dels productes estrella d’una empresa de punt familiar. Joan Rectoret i Rigola era el gendre del propietari. El 1923 va agafar les regnes del negoci i va decidir especialitzar-se en mitjons, mecanitzar el procés i vendre per tot Espanya, a preu raonable i amb material de qualitat. Quan els mitjons de seda valien 8 o 9 pessetes, ell els venia a 5. L’empresa va canviar de nom i del 1918 al 1928 va apostar per seguir fil per randa el manual de la publicitat racional que marcaven els pioners del ram, que ja utilitzaven mètodes científics per promocionar els productes industrials, seguint els models nord-americans, anglesos i alemanys.