Dades sota control: què fan els mitjans amb la informació que els donem?

Per | 11/06/2018

+ info: mèdia.cat

L’entrada en vigor del reglament europeu sobre protecció de dades, a finals de maig, ha obligat les empreses, també els mitjans de comunicació, a ser més transparents en relació a com utilitzen la informació que els facilitem. Què fan les organitzacions periodístiques amb les nostres dades? Quins efectes té la nova norma sobre l’ús que n’han fet fins ara? La regulació pot tallar les ales a un negoci periodístic cada cop més enfocat a satisfer les preferències de l’usuari?

De ben segur que qui llegeixi això sabrà que la Unió Europea ha aprovat i posat en funcionament un nou reglament que regula l’ús que es fa de les nostres dades al regne del digital. Difícilment cap lector d’aquest article haurà pogut romandre-hi aliè, a jutjar per l’allau de correus que ens han enviat als que tendim a subscriure’ns a tots els butlletins electrònics que ens posen al davant. El dia abans que el GDPR (General Data Protection Regulation) entrés en vigor, el 24 maig, el degoteig de correus anunciant el canvi de política cobrava la dimensió d’un tsunami i el pànic esclatava, tant entre les empreses periodístiques que anaven tard en implementar els requisits com entre els usuaris web en general.