Fotolog reneix a Barcelona i encara té les teves fotos d’adolescent

Per | 31/05/2018

+ info: ARA

“Com puc recuperar el meu compte de Fotolog”. Aquesta és una cerca que segurament han acabat fent molts dels antics usuaris d’una de les xarxes socials més populars de la dècada dels 2000. Entre ells potser no hi ha la portaveu de Catalunya en Comú, Elisenda Alamany, que aquesta setmana ha patit com els mitjans de comunicació rastrejaven les seves publicacions a la plataforma buscant comentaris polítics compartits quan tenia poc més de 20 anys. Fa dos anys els mitjans de comunicació van inundar internet amb titulars sobre la mort sobtada de Fotolog i, per tant, els records que els seus usuaris hi havien abocat. Però en realitat la xarxa social és ben viva i ara té el seu centre d’operacions a Barcelona.

Fa temps que un nou equip d’emprenedors i desenvolupadors n’enllesteix el rellançament des de la capital catalana. Es tracta d’enginyers, professionals del màrqueting i de producte de l’Argentina, el Brasil, Espanya, els Estats Units i Mèxic, liderats per l’emprenedor en sèrie Michael Lin. La plataforma vol tornar amb un nou missatge, allunyat de la “dependència digital” que generen les xarxes socials actuals. “Feia temps que teníem aquesta idea, molt abans dels casos de Facebook i Cambridge Analytica”, explica Lin. Fotolog renega de les companyies que busquen generar “el màxim d’addicció possible” als seus usuaris i han construït la nova versió amb una norma de la casa bàsica: un post per dia. El disseny està construït en forma de calendari, que es va omplint amb les fotografies que hi pengen els usuaris perquè puguin veure’s a si mateixos o als altres “al llarg del temps, no només la setmana passada”.