Preservar l’educació i la comunicació com a eines de desenvolupament

Per | 20/01/2018

+ info: CAC

La influència creixent de les tecnologies en la quotidianitat de les activitats socials, així com el domini que exerceixen en la participació dels ciutadans com a col·lectiu, esdevenen el punt de partida del llibre Comunicació, educació i compromís social. L’obra és un treball coral elaborat pel Grup de Recerca en Comunicació Social i Institucional de la Universitat de Girona (UdG) i editat pels professors del Departament de Filologia i Comunicació de la mateixa universitat, Lluís Costa i Mònica Puntí. Comunicació, educació i compromís social és el resultat de la compilació d’onze estudis de cas d’autors diversos i presentats en les IV Jornades Internacionals de Comunicació i Societat –organitzades per la Universitat de Girona el novembre de 2015. En aquests textos s’analitza la relació entre comunicació i educació, i el seu paper com a eina per potenciar la diversitat, el compromís social i la participació activa de la ciutadania.
El títol de l’obra no deixa marge al dubte. Al llarg dels diversos capítols, es posen de manifest els interessos del grup de recerca a fer valer el binomi que formen la comunicació i l’educació, dues activitats enteses en el llibre com exercicis de responsabilitat social. “El protagonisme de la tecnologia en aquesta nova societat és molt important, però cal no oblidar que el raonament i la reflexió continuen sent qualitats humanes” (pàg. 13). A partir d’aquesta idea es desenvolupa la publicació, que destaca la importància de comunicar i educar en la diversitat de la societat.